اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نسل جدید، دسته‌بندی‌های سیاسی را نمی‌خواهد / جناح‌ها مکمل حماسه مردم باشند

مناظره میان دو تن از فعالان سیاسی استان‌های خراسان شمالی و رضوی در بجنورد انجام شد که تأکید بر پاسخگویی جناح‌های مختلف به عملکرد حضورشان در مجموعه‌های مختلف، اصلی‌ترین مطلب میان طرفین بود.

نسل جدید، دسته‌بندی‌های سیاسی را نمی‌خواهد / جناح‌ها مکمل حماسه مردم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد روز گذشته مناظره‌ای با موضوع سهم مردم از انتخابات در دانشگاه علوم پزشکی بجنورد برگزار شد.

در این مناظره بهرام سلیمانیان، دبیر حزب اتحاد ملت خراسان شمالی و مصطفی باقرزاده، سخنگوی جبهه پایداری مقابل هم نشستند و در باب انتخابات گفتگو کردند.

ابتدا قرعه به نام سلیمانیان افتاد تا مناظره را شروع کند. این فعال سیاسی ابتدا انتخابات را یکی از مهم‌ترین و بهار سیاسیون و احزاب عنوان کرد و اظهار داشت: در انتخابات مردم دست به گزینش می‌زنند تا افرادی که توانمندی مدیریت کشور را دارند انتخاب شوند.

 

وی در ادامه بخش اول سخنانش افزود: مسیر تعیین سرنوشت سیاسی ایرانیان از انتخابات رقم می‌خورد. در انتخابات سهم مردم در ۴ رکن خلاصه می‌شود.

سلیمانیان سپس به تشریح این ارکان پرداخت و در این خصوص گفت: رکن اول این است که  افراد بتوانند خودشان را کاندیدا کنند و دومین رکن اجازه دادن به افراد برای فعالیت ستادی یکسان و استفاده از ظرفیت یکسان و سومین رکن انتخاب و رأی دادن است لذا این مسئله باید طوری هدایت شود که مردم به بهترین گزینه برسند و آخرین رکن آن است که مردم در بعد انتخابات احساس رضایتمندی کنند و اغنا شوند.

نوبت به‌طرف مقابل یعنی باقرزاده رسید که این فعال سیاسی تصریح کرد: قرار این نبود که سهم مردم از انتخابات این باشد که افراد پس از رأی آوردن مؤلفه‌ها را تغییر دهند و مجلس را از صدر به ذیل بکشانند و عزت ملت را فرو بریزند و مفسد اقتصادی شوند. اینها سهم مردم نبود. قرار نبود وکلای مردم روی رأی مردم پا بگذارند.

وی افزود: قرار نبود ۲۸۰ بر صفر از پارلمان امریکا عقب بیفتند و در برجام خسارت محض به وجود بیاید. این‌ها سهم مردم شده است. آنچه وظیفه مردم بوده هر دفعه به بهترین نحو انجام‌شده اما وکلا توانستند عزت را رقم بزنند؟ و یا هرسال دوست داریم به سال قبل بازگردیم؟

 

باقرزاده در پایان‌بخش ابتدایی سخنانش تأکید کرد: در حوادث مسئولان به دنبال چالش مانکن بودند و منتظر بودند که مردم وسط بیایند. اینجاست که سهم مردم محقق نمی‌شود و امید مردم از بین می‌رود. سهم مردم در خوب صحبت کردن اتفاق نمی‌افتد.

در نوبت بعدی دوباره نوبت به سلیمانیان رسید تا با انتقاد از مجلس هفتم و هشتم گفت: چرا باید طوری رفتار کنیم که همه مشکلات را به برجام گره بزنیم؟ مگر برجام با رضایت رهبری نبود؟

وی افزود: سالم‌ترین دولت، دولت اصلاحات بوده اما اکنون رد صلاحیت‌ها به دستاویزی تبدیل‌شده تا عده‌ای با غرض‌ورزی شایستگان اصلاحات را رد صلاحیت کنند لذا مجلس از جایگاه اصلی‌اش افت کرده.

دبیر حزب اتحاد ملت خراسان شمالی تصریح کرد: ماحصل مجالس اصولگرا چه بوده؟ دستاورد تیم جلیلی در مذاکرات هسته‌ای چیست؟ برجام گامی به جلو بود اما تا برجام می‌خواست به نتیجه برسد به سفارت عربستان حمله شد.

وی در انتقاد از شورای نگهبان نیز افزود: تکلیف شورای نگهبان باید با مردم مشخص شود و در این موضوع نخستین مسئله بحث نظارت است.

 

برای بار دوم نوبت به سخنگوی جبهه پایداری رسید که گفت: بحث ما سر اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست. بحث آن است جناح‌ها بتوانند حماسه‌های مردم را تکمیل کنند و بعد چهار سال پاسخ دهند چه کرده‌اند و نه در آخر یقه شورای نگهبان را بگیرند.

وی افزود: چهار ماه پیش از اتفاقات بنزین در آبان، از مجلس درخواست شد تا مسئله بنزین را حل کند اما آن‌ها به موضوع دختر آبی پرداختند تا دختران به ورزشگاه بروند. فرافکنی نکنید و پاسخ دهید.

باقرزاده کنایه‌ای نیز به دولت زد و خاطرنشان کرد: گفتند صد روزه مشکلات را حل می‌کنیم و سپس گفتند مجلس کار ما را تکمیل می‌کند اما درنهایت به‌واسطه این مجلس در سال آینده صد هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

سلیمانیان در پاسخ به شبهات طرف مقابل بیان کرد: کدام دولت در مملکت ما  کسری بودجه نداشته؟ لذا هیچ دولتی نمی‌تواند بودجه بدون کسری داشته باشد اما در دولت احمدی‌نژاد حتی لایحه بودجه را تحویل مجلس نیز نمی‌دادند.

 

وی افزود: ما سطح مطالبات مردم را کاهش دادیم لذا دغدغه مردم این شد که دختران به ورزشگاه بروند اما چرا نباید دختران ما به ورزشگاه بروند؟

این فعال سیاسی ادامه داد: چگونه می‌شود یک فرد برای وزارت تأیید می‌شود اما برای نمایندگی مجلس تأیید صلاحیت نمی‌شود؟ تأیید صلاحیت در اکثر کشورها وجود دارد اما مؤلفه‌ها مشخص هستند اما اگر به سلایق کشیده شد مشکل آفرین است. متر تعیین التزام فرد به اسلام چیست؟

باقرزاده در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: روحانی می‌گوید سال 97 و 98 اتکا به نفت نداریم و لذا یا وی اشتباه می‌گوید یا شما که می‌فرمایید به نفت متکی هستیم.

وی خطاب به کسانی که به قانون خدشه وارد می‌کنند نیز افزود: اگر قانون انتخابات را اصلاح کردید و تغییر کرد بسیار عالی است اما او که می‌گوید قانون را قبول ندارد، قانون او را قبول ندارد. یعنی چه که می‌گویید قانون را قبول ندارید؟

این فعال سیاسی ادامه داد: فردی 60 میلیون حقوق می‌گیرد و دخترش می‌گوید سهمم از انقلاب را گرفته‌ام حال می‌خواهید دوباره تأیید صلاحیت شود؟  ما که به اصولگرا و اصلاح‌طلب کار نداریم. نسل فعلی انقلاب فقط انقلاب را می‌شناسد و به این تقسیمات کاری ندارد.

 

سلیمانیان در بخش آخر سخنانش بابیان این‌که لیست امید در مجلس فعلی در اکثریت نیست گفت: این لیست در اقلیت است و این یک ادعا است که این لیست اکثریت است و ما نیز به این لیست و آقای عارف نقد داریم.

وی افزود: هرکسی فساد دارد باید گردنش را زد. معاون اول رییس جمهور پیشین کجاست؟ بقایی کجاست؟ رحیم مشایی کجاست؟ خانه‌نشینی آقای احمدی نژاد را چه کسی می‌تواند توجیه کند؟

دبیر حزب اتحاد ملت خراسان شمالی در پایان بیان کرد: علت ریزش بزرگان اصولگرا و تمایل به اصلاح‌طلبی چیست؟ چرا علی مطهری و ناطق نوری از شما فاصله گرفته‌اند؟ این‌ها را باید بررسی کنید.

باقرزاده نیز در بخش پایانی صحبت‌هایش بیان کرد: ما مشکلات احمدی نژاد را تأیید نمی‌کنیم اما با جمله علیه خدا نیز می‌شود راهپیمایی کرد چرا مخالفت نمی‌کنید؟ چرا با جمله اندیشه امام را باید به موزه بفرستیم مخالفت نکردید؟

وی افزود: شرایط کنونی خروجی تفکر لیبرال است. چرا رهبری به ظریف می‌گوید قبل مذاکرات با سلیمانی مشورت کن؟ زیرا سلیمانی ابر مرد دیپلماسی ایران است و نه ظریف و نه کسی که می‌گوید امریکا با بمب ما را نابود می‌کند.

سخنگوی جبهه پایداری در پایان این مناظره بیان کرد: پرونده‌های رحیمی و بقایی بسته شد اما چرا خیلی از پرونده‌های جریان شما مانند دو تابعیتی بودن یکی از افراد سرشناس اجرایی کشور بررسی نمی‌شود؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول